2011. szeptember 16., péntek

Önkormányzat

Itt nincsen minden bokorban polgármester, de mintha a dolgok mégis működnének, nem is rosszabbul...Két példa,saját tapasztalat, közelmúlt: kézhez kaptuk a council tax értesítőt, ez az adófajta kb kommunális adó, tartalmazza a szemétszállítás, utcasöprés díját, a hivatal működésének költségeit, a szociális segélyek forrása is ez , stb stb. Minden részletesen, penny-re lebontva egy színes mellékletben, pontosan mire költik a pénzt. Ja, és mivel itt élünk, szavazhatunk a helyi választáson (parlamentin csak brit állampolgárok tehetik ezt, nyilván). Nem keveset kell fizetnie a lakónak mindezért, nekünk 12 hónapra 1.505 GBP a taksa, 10 hónapra elosztott fizetési ütemben. De: bárki, aki családi pótlékot kap, mi is fogunk a három gyerek után, automatikusan kedvezményt kap. A mi letelepedésünk még folyamatban van, azaz nem kaptuk még meg a child benefit visszaigazolást, így a teljes összegről szól a papír. És amint megszületik a határozat, erről a HMRC (kb a magyar NAV és TB egyben) hivatalból értesíti a council-t, akik hivatalból újraszámolják, visszamenőleg is az adó mértékét. A másik: bedobtak pár napja egy tájékoztatót, energiatakarékosság jegyében, majd ma megjelent két öltönyös úr a council-tól, és elmagyarázták, hogy bár csak bérlők vagyunk, de a gyerekek miatt a ház jogosult egy teljes tetőszigetelésre, a council költségén, azaz egy buznyákot sem kell fizetnünk sem nekünk, sem a landlord-nak. A teendőnk: felhívni az adott helpdesk-et, kijönnek, felmérik, egyeztetünk időpontot,és megcsinálják, pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése