2013. március 12., kedd

Egy kis Magyarország

   A lányok útlevele októberben le fog járni. Mivel május végén Loire völgyi kastélyok -  Barcelona (Tarragona) - Párizs körutazást tervezünk, mi több, lefoglaltuk, kifizettük stb még tavaly, és UK-ba be/visszalépni csak minimum 6 hónapig érvényes okmánnyal lehet, 2012 novemberben gondoltam, ideje időpontot foglalni a fényes tekintetű konzul úrhoz ez ügyben. Na, röpke négy hónapra kaptunk is helyet (nem vicc), 2013 március 8-ra (nőnap, 2 csajsziról van szó végül is). A mit kell vinni listát 2-3 nap és tejcukor szegény étrend mellett sikerült nagyjából megfejtenünk, a költségek végén következetesen megjelenő "konzuli díj" örök rejtély marad: miért, mennyi, stb, de ilyen lényegtelen, elhanyagolható apróságokkal a nemzeti honlap nyilván nem foglalkozik: találd ki, sejtsd meg stb (egy hétig próbáltam telefonon elérni a követséget, a "hívását fogadtuk, majd talán fel is vesszük a kagylót, de inkább bontjuk 3 perc után, kapd be görény emigráns" scenario negyvenkettedik meghallgatása után ezt a hobbimat feladtam, mea culpa).

   Kitartóak vagyunk, megérkeztünk a csodák palotájába (London talán legdrágább, legelegánsabb negyedében található a követség+konzulátus, két épületet magába foglaló, impozáns aka nem semmi vazze együttese), idő előtt. A helyi kb 200.000 magyart kiszolgáló komplex váróterme méreteiben a nappalinkkal vetekszik, szerencsére percek alatt behívtak Szezám tárulj jelszóval a tényleges ügyintézőkhöz. Ők nagyon kedvesen, kissé sután de segítőkészen, 15 perc alatt elvégezték amiért jöttünk: 2 x 2500 Ft helyett 2 x 41 fontért (kb 2x 13.000 Ft) 4-8 hét alatt útlevélhez jutnak a lányok, halleluja!

   Amíg a váróban voltunk, egy nagyon édes beszélgetésnek lehettünk tanúi: idősebb, elegáns úr lép a "no appointment" ablakhoz, és tökéletes angolsággal kérdi: diplomata vízumot szeretnék, íme a dokumentumok. A megjelenésében, szellemi színvonalában Mo-i Tesco pénztáros szintjén kvalifikált ügyintéző konstruktív válasza: áj dont andersztend vat ju széj (egy bocsika, azaz sorry elfért volna, függetlenül mindentől, szerintem...) , de amúgy sem jó a nyomtatvány, amit hozott. Az úr: nos, ezeket az Önök honlapjáról töltöttem le...ügyintéző vad telefonálásba kezd az ablak másik oldalán, a "nem jó ez a papír" végül is jó, átveszi nagy puffogva (ismerős szitu sokaknak ugye? tök nagy honvágyam támadt rögtön!)

   Valamint egy síron túli hang időnként megszólalt, X-et Y-t szólítva, persze kurucosan csakis és kizárólag MAGYARUL, pl: "Mr Henderson, vízum ügyben kérem fáradjon a 2. ablakhoz" Hááááát, neve alapján Mr Henderson max a saját nevét érthette meg ebből, hogy hová, mikor és miért, azt nem biztos.


Magyarország, továbbra sem szeretlek

2 megjegyzés:

  1. En anno csak odamentem a fotokkal, adtak nyomtatvanyt, kitoltottem, beadtam, bevettek, x het mulva postaztak az utlevelet. 23 eve elek kulfoldon, azota tuti nem csinaltattam otthon utlevelet. Igy mar nem mukodik? Olaszoban egyenesen postaztam mindent (orszagkozepi kis faluban eltunk, fel nap lett volna csak az odaut), ugy is mukodott.

    Ez ma mar nincs? Nekunk is aktualis az utlevel. Lehet h haza kene mennem, ugyis szuletett egy uj rokon, legalabb ot is megneznem...

    VálaszTörlés
  2. Ha ugysem akartok visszamenni, erdemes lenne elgondolkodni az angol utlevel megszerzesen. Nekem van az olasz, de ha nem lenne, valszeg mar leptem volna.

    VálaszTörlés