2012. november 16., péntek

Suli, update

   Luca nagyon boldogan jött haza kedden: matek teszt volt, és az egész osztály megtapsolta, mert elérte a 6. szintet, ez kb azt jelenti, hogy mint a négyes Mo-n. Elmesélte, hogy lehetett jelentkezni a jó válasszal, és ő mindig feltette a kezét stb, ez önmagában is hatalmas dolog részéről, aki ismeri őt és/vagy az autizmust, tudja mire gondolok.

   A történet itt nem ér véget, kaptam emailt a form tutor-tól (kb osztályfőnök), idézem:
Also wanted to let you know how well Luca is doing in Maths, she achieved a level 6 in a test recently, which s absolutely fantastic. Well done to her.

   Azaz milyen jól teljesít Luca, mekkora klassz dolog, elérte a 6 szintet. Majd ma jött a folytatás:

Marton, It would appear to be so. The teacher who supports her told me that before the test she became angry and was shouting “ I want to learn with the others!!!!!” This is why the maths teacher allowed her to do the test. The teacher couldn’t believe it when she scored so highly. 


   Röviden: a teaching assistant, segéd tanár (?), ez Mo-on inkább elméletben létezik, Nyúlnak MINDEN órán van ilyen segítője (igen, Hoffman Rózsa, nem dobták le a Taigetoszról, mint a Mo-i rendszer legszívesebben tette volna, most indulatszavakban válogathatnék, de inkább nem teszem), szóval a segítő ma elmesélte az ofőnek, hogy a tesztet először külön csinálták volna Lucával, a 8. év végi vizsgáknál ez bejött, nem nyomasztotta, idegesítette a rengeteg gyerek, lásd fent autizmus stb. Csakhogy Nyúl kiverte a balhét: "én a többiekkel együtt akarok tanulni!!!!" OK, hadd legyen, persze, próbálják meg, és a matektanár legnagyobb megdöbbenésére hozta ezt a szintet, magától, nevetve, büszkén.


2 megjegyzés:

  1. Nekunk csak angliai tapasztalataink vannak autista gyerekkel (es sajnos nem mindig teljesen jok, bar vannak elkepzeleseim mire szamithattunk volna otthon), de mar tenyleg kivancsi vagyok miken kellett nektek keresztulmenni, h igy egy ev utan is meg ilyen indolatokat valt ki beloled :(((
    Van Lucanak statement-je? Mar angol, nem magyar. TA az autizmusa vagy a magyarsaga miatt jar neki? Enyemgyereknek altisiben volt egy ideig TA (maganiskolaban sokpenzert :/ ), allami kozepiskolaban nincs neki, mondjuk tanulmanyilag nem is indolkolna semmi.

    A matek 6os szintet en nem negyeshez hasonlitanam, az az a szint, amit egy atlag 9es diaknak illik hoznia, tehat Luca masfel evvel elobb jar, mint az elvart, sztem ez nem negyes ;). Mondjuk en meg sem probalnam az otthoni rendszerhez passzitani az ittenit, az otthoni egy pillanatnyi teljesitmenyt mer (igen rosszul sztem), az itteni pedig a korosztalyos atlaghoz meri a tanulot, ami sztem sokkal realisabb kepet fest. Az en fiam valszeg tele lenne egyesekkel (a hazifeladatirast ugy anblokk nem tekinti kategorikus imperativusznak :P, amit en az o memoriajaval teljesen megertek, felszerelese sincs mindig, sot tobbszor nincs mint van, viszont mar kinotte a GCSE matek szintet, pedig meg van odaig 2 eve), itt csak orulnek neki, h okos es adjak neki a tovabbi feladatokat, most eppen statisztikat tanul egymagaban, mig a tobbi ketismeretlenes egyenletezik...

    Gratula a 6oshoz, ugyes kislany :)

    VálaszTörlés
  2. Nos, a teljes kirekesztésnél minden jobb, Luca inkább autisztikusnak mondható, Mo-n (és a fejlett világban) több autista mint gyengénlátó él, kevesen tudják ezt: akinek nincs keze/lába (elnézést) vagy fehér bottal jár, na csak az a fogyatékos/rászoruló stb a közhiedelem szerint. Akinek ilyen baja nincs, az simán hülye, menjen a diliházba, ennyi: nem az én véleményem hanem konszenzus egy olyan társadalomban, ami MINDEN másságot megbélyegez, kitagad, elutasít, szőnyeg alá söpör. És ebből lett elegünk, azaz hiába tettük volna Lucát spéci suliba Mo-n stb, eljött volna a nap, inkább előbb mint utóbb, amikor a magyarországi kultúra kiköpte volna őt. Na ezt nem, és láss "csodát": a közegben ahol a diversity nem ördögtől való, ott ez a kislány jelentkezik, igyekszik, tartozni akar a többiekhez, alig egy év után.

    Magyarország, ezért nem szeretlek

    VálaszTörlés