2011. szeptember 16., péntek
Önkormányzat
Itt nincsen minden bokorban polgármester, de mintha a dolgok mégis
működnének, nem is rosszabbul...Két példa,saját tapasztalat, közelmúlt:
kézhez kaptuk a council tax értesítőt, ez az adófajta kb kommunális adó,
tartalmazza a szemétszállítás, utcasöprés díját, a hivatal működésének
költségeit, a szociális segélyek forrása is ez , stb stb. Minden
részletesen, penny-re lebontva egy színes mellékletben, pontosan mire
költik a pénzt. Ja, és mivel itt élünk, szavazhatunk a helyi választáson
(parlamentin csak brit állampolgárok tehetik ezt, nyilván). Nem keveset
kell fizetnie a lakónak mindezért, nekünk 12 hónapra 1.505 GBP a taksa,
10 hónapra elosztott fizetési ütemben. De: bárki, aki családi pótlékot
kap, mi is fogunk a három gyerek után, automatikusan kedvezményt kap. A
mi letelepedésünk még folyamatban van, azaz nem kaptuk még meg a child
benefit visszaigazolást, így a teljes összegről szól a papír. És amint
megszületik a határozat, erről a HMRC (kb a magyar NAV és TB egyben)
hivatalból értesíti a council-t, akik hivatalból újraszámolják,
visszamenőleg is az adó mértékét. A másik: bedobtak pár napja egy
tájékoztatót, energiatakarékosság jegyében, majd ma megjelent két
öltönyös úr a council-tól, és elmagyarázták, hogy bár csak bérlők
vagyunk, de a gyerekek miatt a ház jogosult egy teljes tetőszigetelésre,
a council költségén, azaz egy buznyákot sem kell fizetnünk sem nekünk,
sem a landlord-nak. A teendőnk: felhívni az adott helpdesk-et, kijönnek,
felmérik, egyeztetünk időpontot,és megcsinálják, pont.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése