Benedek a legutóbbi tesztjei alapján bekerült a matek top-szettbe, kb matek faktos lett a gyerek, az évfolyam 2 házának legjobbjai vannak összeszedve, kb 120 diákból 20 fő. Aztán a héten az Engineering Bright Spanner Award-dal tért haza - az órán segítőkész volt, jól teljesített és a legjobb volt a workshopban. Angolból second-set-ben van, másfél év után azért ez "nem rossz". Már bevitték a top-szettbe, hogy körülnézzen, hogy mi a cél, immigráns egy szál sincs ott, ő lesz az első :)
(Miközben ezt írom, spanyolul karattyol, és egy szót sem értek - most fordít: misztérikus-varázslatos szatírokról mesél).
Luca annál nagyobb meglepetésünkre szép csöndben, amolyan sunyi módon az élre tört és saját magát is túlszárnyalva csaknem minden tantárgyban egy évet ugrott az előző terminus (december) értékeléséhez képest. A beszkennelt képen látható, hogy fel van tűntetve az előző eredménye, és a "gold target" oszlopban az elvárt, valamint a tényleges teljesítménye. Látható, hogy az elvárt oszlopban is erőteljes fejlődést "követelnek", tehát nem csak elvan a gyerek, mint a befőtt és egyébként is ruhatár / gyerekmegőrzés a cél, hanem valóban az volt az elvárás, hogy javítson a jegyein, de még ezekre is rávert egy fényévnyit a csajszi.
Mivel következő évben már szakosodnak és a felkészítő évek készülnek a GCSE-re (érettségi), már most terelgetik a szülőket abba az irányba, ami a gyerek erőssége és amit szeret csinálni. Lucánál egyértelműen a művészeti irány bontakozik ki, nagyon szeret rajzolni, élvezi amit csinál és bíztatják, hogy komolyan foglalkozzon a tantárggyal. A zene a másik erősség, a szaxofon mellett - nagy meglepetésünkre - a zongora is befigyelt, anélkül, hogy bárki tudta volna, Luca tud zongorázni. Kedvenc tanárnője is véletlenül jött rá, megmutatott neki valamit és Nyuli simán visszajátszotta.
A fenti kettő mellett még két tantárgyat választhat.
Gondolkozunk a drámán - bekerült egy cserfes csoportba, és imád előadni, szerepelni és játszani. Kibontakozik, dumál, beleszól, hozzátesz az órákhoz és komolyan lehet rá számítani.
Tanárai javaslatára - és most tessék figyelni: spanyolból is érettségizni fog!!! A mi beszédfogyatékos lányunk, akinek eredetileg nem javasolták Magyarországon, hogy nyelvet tanuljon, egy idegen országban egy második idegen nyelvből fog vizsgát tenni. Ha ezt valaki két évvel ezelőtt mondja, simán kiröhögöm, és közben zokogok is: mennyit számít, hogy(most már) nincs kirekesztve a világból ez a lány.
És hogy a kétkedőknek bebizonyítsuk, angolból is penge a lány, álljon itt egy esszéje a sok közül (ez a bevándorlókról szól). Nem nagyon hittem el, amikor Ms Seukdew megmutatta, de aztán előszedett még kb 20 hasonlót, kénytelen voltam beadni a derekamat...Ahogy sejtettük, Luca a beszédértési problémája miatt alternatív módon tud/kell tanuljon, voltaképp magyarul beszélni is akkor kezdett jobban, miután megtanult olvasni annak idején, na ja, nagyon másképp funkcionál ez a gyerek. Ezt a tudást valószínűleg értően elsajátította, de visszaadni szóban nem tudja, írásban annál inkább.
Woow, azert az nem semmi, h a Gold Targethez kepest nehol 2 jeggyel is jobbat csinal. :)
VálaszTörlésA fogalmazasa pedig nagyon korrekt, szocialisan erzekeny (en eppen teljesen egyetertek vele). Klassz kiscsaj :) (Meg a fiu is)
Btw, egy ismerosom ADHDs, beszedfogyatekos kisfia, akit otthon felmentettek idegen nyelvbol, nem is igen foglalkoztak vele, most Svajcban elve, ahol alapban 2 idegen nyelv van, francia (mint honfitarsak nyelve) es angol, mint minden, nem angol anyanyelvu orszagban manapsag (vo ne angolt tanitsunk, hanem nemetet, mert az nehezebb, tehat jo alapozo nyelv cimu elmebaj) es akinek most ugye a nemetet (oppardon szviccerduccsot) is tanulnia kell, siman helytall, nem bukdacsol, jol teljesit. 3 idegen nyelvbol, amik kozul otthon nemetet tanult, amibol felmentettek, de az nem szviccerduccs. Elgondolkodtato :(
VálaszTörlés