Benedek most nyolcadikos, ilyenkor kezdődik a pályaválasztás előkészítése. Ez nem azt jelenti, hogy le kell tennie a voksot mondjuk az orvosi pálya mellett már most, aztán arról az útról szinte lehetetlen letérni később, ha mondjuk 18 évesen mégis inkább vízisíoktató szeretne lenni. Pár napja tartott az iskola egy szülői nyílt napot, délutántól estig a nagy ebédlőben, hosszú asztaloknál megtalálható volt az összes szaktanár, akivel át lehetett beszélni a kölök eddigi előmenetelét. Ehhez már korábban kaptunk egy kvázi bizonyítvány félét az év eleji tudás szint felmérésről, (lásd a képeket) a kifejtett erőfeszítésről, a mostani szintről és hogy mit tehet a gyerek a további fejlődés érdekében.
Ügyesen rajzol, kreatív, érdekli a számítógép, matekból ragyogó, azt gondolta ki, hogy alkalmazott design felé orientálódna, ehhez a suli fel is van szerelve mindenféle lézeres géppel, CNC-vel, szoftverekkel stb., így első utam Mr Hollington-hoz vezetett, aki a Product Design tárgyat tanítja. Ő megerősítette, hogy kreatív, önálló stb, és mivel Applied Design-ból lehet érettségizni is (GCSE, 16 évesen), az eddigiek alapján már minimum B, de kis erőfeszítéssel A star, azaz a legjobb eredményt prognosztizál Bencének. És ami a legnagyobb különbség a magyar képzési rendszerhez képest: GCSE után nagyjából 10 különböző úton tud továbbtanulni:
- maradhat a suliban 6th Form -ra (nincs magyar megfelelője, kb a gimi, szakközép, egyetemi előkészítő keveréke)
- marad 6th Form, és mellette gyakornokként (apprenticeship) már dolgozhat 16 vagy 17 évesen, részidőben, cégnél, valódi környezetben, valódi munkát, valódi pénzért ráadásul
- mehet egyből college-ba (főiskola)
- egy év 6th form, utána college
- college és apprenticeship (gyakorlat, "inas")
- ezek után, helyett, részben helyett stb stb mehet egyetemi képzésre (university)
A kérdés kézenfekvő volt, melyik tárgyakra fókuszáljon, melyek támogatják, alapozzák meg ezt a pályát, nem meglepően a matek (math) és az angol (English) a legfontosabbak, irány hát Mr McGill (math) , aki skót, és ez bizony a kiejtésén nagyon érződik, nem téve egyszerűbbé a zsivajban való beszélgetést. Bence jelenleg 6b szinten van, némi szorgalmi feladattal az iskolaév végére 7-es lehet, ez a GCSE A level, efelett már és már most a Top Set-ben van, azaz a legjobbak csoportjában. GCSE előjelzés: nahát, itt is A star.
Következett Ms Sookdew, Indiából, aki a Benedek név hallatára a nyakamba borult, hogy ő mennyire imádja ezt a kölyköt, nézzem meg az órai munkáit, és hát igen, nagyon hasít a kölök, elképesztő. Iskolaév elején 2-es szinten volt, mostanra fénysebességgel Top Set, némi plusz olvasás otthon, hogy a szókincse fejlődjön és választékosabban, árnyaltabban tudjon fogalmazni, GCSE előjelzés: A star, már meg se lepődtem, csak irtózatosan büszke vagyok az elsőszülöttre.
End of KS3 Target Grade
A Target Grade is the grade that a pupil will achieve if they make outstanding progress across Key Stage 3 (Years 7 and 8). A Target Grade is based upon a pupil’s prior performance and is given as a National Curriculum Sub-Level. National Curriculum Sub-Levels are listed in the table below with a short explanation.
A Target Grade is the grade that a pupil will achieve if they make outstanding progress across Key Stage 3 (Years 7 and 8). A Target Grade is based upon a pupil’s prior performance and is given as a National Curriculum Sub-Level. National Curriculum Sub-Levels are listed in the table below with a short explanation.
End of KS3 National Curriculum Sub-Levels | Comments |
8a | Exceptional achievement – Likely to reach A* at GCSE |
8b | Exceptional achievement – Likely to reach A* at GCSE |
8c | Exceptional achievement – Likely to reach A* at GCSE |
7a | Very High achievement – Likely to reach A* or A at GCSE |
7b | Very High achievement – Likely to reach A* or A at GCSE |
7c | Very High achievement – Likely to reach A at GCSE |
6a | High Achievement – Likely to reach B or A at GCSE |
6b | High Achievement – Likely to reach B or A at GCSE |
6c | High Achievement – Likely to reach B at GCSE |
5a | National Average Achievement – Likely to reach C or B at GCSE |
5b | National Average Achievement – Likely to reach C or B at GCSE |
5c | National Average Achievement – Likely to reach C at GCSE |
4a | Below National Average – Will be challenging to reach a C grade |
4b | Below National Average – Will be challenging to reach a C grade |
4c | Below National Average – Will be challenging to reach a C grade |
3a | Below National Average – Will be challenging to reach a D grade |
*Osztályozás 1-8 ig van, azon belül a megosztás a: önálló, legmagasabb fok, c: alacsonyabb, segítséget igénylő fok. A továbbtanuláshoz legalább C fokot kell az érettségin elérni, egyetemek A és A* minősítést kérnek. Benedeknek a fenti értékeléshez képest még bő másfél éve van hátra a KS3 szinten, utána még két év (10. és 11. évfolyam) KS4 az érettségi előtt.
Jövő héten lesz Options Evening, amikor a gyerekkel együtt lehet tovább finomítani, részletezni a tervet, és ennek megfelelően alakítani az órarendjét (lásd a képet): a számára kulcsfontosságú tárgyakból többet felvenni a kevésbé lényegesek rovására. 1.200 gyerek jár a suliba, MINDEGYIKNEK egyéni órarendje van, nem kis feladat, de ezt nem a tanárok bíbelődik össze kockás papíron, hanem külön csoport gondozza az adatbázist, hiszen gyakorlatilag naponta változik valami: feljebb, más csoportba kerül egy-egy diák, újak jönnek, mások elmennek stb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése